NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 10 april 2017

Roses are red...maar paars kan ook!



Goedemorgen lieve bloglezers,

Daar ben ik weer met een klein beetje inspiratie voor jullie.

Ik heb een kaart gemaakt met de mooie rozen van Katzelkraft.
Ik heb vier kleinere roosjes samen gevoegd tot één grote.
Dit kun je heel mooi doen door gebruik te maken van masking tape en op deze manier elke keer weer een andere setting te maken met je stempels!


* Ik ben begonnen met de kleur BV000 zo dat het blaadje alvast wat inkt bevat.
* Daarna een klein gedeelte met de BV04 over de BV000
* Vervolgens ben ik met de BV02 een klein stukje verder dan de BV04 gegaan.
* Daarna met de BV01 daar weer een stukje over heen gegaan.


Je werkt telkens in hele kleine stapjes om het kleurverloop zo mooi mogelijk te laten worden.
Na de BV01 van hier boven heb ik nog één keer de BV00 gepakt.
Ik heb nu nog niet het hele blaadje ingekleurd, dat doe ik pas op het allerlaatst.

Hierna heb ik alle stappen nog een keer overgedaan, maar nu ben ik met de BV25 begonnen daar waar ik het, het donkerst wil hebben. Na de BV25 ben ik verder gegaan met de BV23 en zo weer door naar de BV04.


Vervolgens nog de stappen BV02, BV01, BV00 en BV000 herhaald tot het blaadje helemaal ingekleurd is.

Als je het nodig vind zou je nog wat meer schaduw kunnen aanbrengen met een grijstint, maar ik heb gekozen om het zo te laten.


Zo ziet de roos eruit als hij helemaal ingekleurd is!


En hier is het gehele afdrukje voorzien van die prachtige paarse tint.


Met blauw heb ik daarna op de achtergrond stipjes gezet, zodat de rozen er mooier uitspringen!
Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de kleuren B95, B93, B91, BG000 en B00.


Als laatste nog hier en daar wat witte stipjes met een Molotow Marker. De kaart heb ik simpel gehouden zodat het ook echt om het afdrukje blijft draaien.

Ik hoop dat deze uitleg over hoe ik mijn roos inkleur jullie duidelijk is en als er vragen zijn dan stel ze gerust hier onder!

Ik wens jullie voor nu een hele fijne dag en graag tot de volgende keer.






Geen opmerkingen: