NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


donderdag 1 december 2016

Gebruik Je Copic Activator


Hallo creatievelingen. Hier is Ellen met een leuke tip voor de Copic fans. Hieronder laat ik je graag in drie stappen zien, hoe je op een gekleurde vlak een leuk motief kan tevoorschijn toveren, met behulp van de "Activator" spray. Deze techniek wordt in het Engels ook wel 'resist technique' genoemd, omdat je de kleur wegneemt.

 

1. Allereerst is het de bedoeling dat je het vlak inkleurt met je Copic Markers. Op mijn achtergrond gebruikte ik: R59, R39, R29 en R27.

2. Vervolgens spray je met de "Activator" op een de motief- of achtergrondstempel.Je kan hiervoor ook je "Copic Cleaner" gebruiken, want daar zit dezelfde vloeistof in. De spray is natuurlijk wel makkelijker om aan te brengen. 


 3. Leg tot slot de stempel op het gekleurde vlak, doe dit direct na het sprayen, de alcohol op de stempel verdampt snel. Laat de stempel even liggen om de alcohol zijn werk te laten doen.

Zo ziet het mijn achtergrond eruit op mijn kaartje:


Hieronder vinden jullie nog snel de andere kleuren die ik gebruikte op dit kaartje.
Groen: G14, YG23, YG11
Geel: YR16, Y17, Y08, Y02
Rood: R39, R27
Oranje: R27, R05, YR04, Y17
Bruin: E35, E33, 31

Veel plezier vandaag & tot de volgende!

Geen opmerkingen: