NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 10 oktober 2016

Een houteffect maken


Hallo iedereen!!

Ellen hier met een nieuwe Copic Marker tutorial.
Nog niet zo lang geleden kocht ik een nieuwe stempelset waarvan ik het bord veel gebruik.
Vandaag spits ik me toe op dat kleine item van mijn kaart....



Omdat ik focus op een specifiek item, ga ik heel gedetailleerd in op hoe ik het houten effect creëer:


1. Kleur je afbeelding volledig in met de lichtste bruine kleur die je bij de hand hebt (bijvoorbeeld E31).
2. Vervolgens maak je de randen van het bord donker met de volgende kleur (bijvoorbeeld E33).


3. Daarna meng je de beide de kleuren door nogmaals met de eerste kleur te beginnen (ik gebruikte eerst E31 en dus ook hier).
4. Neem je donkerste kleur en zet kleine korte streepjes aan de rand van je bord, zodat je de tekst op het bord nog kan lezen. Je zet een streep van buiten  naar binnen.




5. Vervolgens neem je een iets lichtere kleur dan bij stap 4,
maar die toch donkerder als bij stap 1 tot en met 3.
Zet hiermee aan de rand, maar ook in het midden streepjes (in deze stap gebuikte ik E99) .
6. Werk nogmaals langs de randen en zet streepjes met de kleur van stap 2 (bijvoorbeeld E33). Zet eveneens enkele streepjes in het midden van het bord met dezelfde kleur.



7. Herhaal de vorige stappen enkele keren tot je tevreden bent.
8. Als laatste stap ga je nogmaals langs de randen en eventueel over het hele bord met de lichtste twee kleuren.

Hieronder zie je hoe het bord eruit ziet op een kaartje:



Hier zijn de andere Copic Markers die ik gebruikte:
Pompoen: 100, BV29, C7 C5 + Y15, YR04, YR07, YR12 + W7, E37, E35
Poes: R22, R32, RV42 + W7, W5, E37, E35, E97, YR12
Hooi: Y15, YR23, E35, E33, E31

Tot de volgende!

Geen opmerkingen: