NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 8 mei 2016

De Streepjes Techniek Op Verschillende Manieren

Hallo kleurmaatjes! 

Vandaag toon ik, Ellen, graag de flicking/streepjes techniek die ik gebruikte voor dit kaartje (gemaakt met volgende stempels: "Snow White" van Some Odd Girl, "Hand Lettered Encouragement" van Whimsy stamps en "Gleeful Gardens" samen met "Critters In The Forest" van Lawn fawn).


Hieronder toon ik stap voor stap waarvoor ik de techniek allemaal gebruik, maar ook de kleuren en enkele tips:


Het is echt super leuk om je eigen gras te tekenen, het geeft iets extra's op je kaart. Bij het tekenen van deze streepjes begin ik vanonder en ga snel recht naar boven met mijn penseelpunt. Hierdoor krijg je een smallere boven kant, net als echt gras.


Bij het tekenen van hout kan deze techniek ook fijn zijn. Hierbij volg je de lijnen die al in de stempel zijn voorbereid, maar teken je ook nog enkele extra lijnen. Zo krijgt dat hout een realistische textuur.


Het meeste gebruik ik de techniek met haar van beesten en personen. Bij beesten is het belangrijk dat je bedenkt hoe de vorm van het lichaam zou zijn en dit tracht na te bootsen met je stiften. Hierdoor zullen de dieren meer levendig en voller lijken. Het been van de eekhoorn of het hoofd van het hert zijn hier goede voorbeelden van. 


Bij haar van mensen probeer ik ook de lijnen te volgen. Bij mensenhaar is anders, omdat ik meestal in het midden een strook probeer licht te houden. Zo lijkt het op reflectie van de zon bv. op de froufrou van rood kapje.

Geniet van het zonnige weer! Bij ons is het zalig warm vandaag.

Geen opmerkingen: