NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 21 februari 2016

Vlinders en elvenhuisjes

Hallo lieve Copic fans,


Vandaag is het mijn beurt om jullie weer iets leuks te laten zien. Ik ben de afgelopen tijd heel erg druk bezig geweest om een hele leuke techniek onder de knie te krijgen voor een workshop. 
Deze heb ik inmiddels gegeven en wil jullie dan natuurlijk een aantal kaartjes laten zien die met deze techniek gemaakt zijn. Ik zal er ook nog een video tutorial van maken, zodat jullie deze leuke techniek ook kunnen proberen.

Maar voor nu heb ik alleen de kaartjes. Ik zal per kaartje neerzetten wat ik heb gebruikt.

De stempels op deze kaart zijn van Lavinia stamps. Het zijn toch zulke leuke stempels, en alles met elfjes, dus dan is het voor mij sowieso al leuk. De tekst stempel is van Tim Holtz en komt van het vel Crazy Talks af. De kleuren die ik bij deze achtergrond heb gebruikt zijn BG49, YG09 en Y19.

De stempel van de vlinder op de kaart hieronder is ook van Tim Holtz. De stempels van de bloemen zijn van Lavinia. Ik heb in de bloemen nog kleine stipjes gezet met de witte Molotow Marker. Dit geeft een net iets speelser effect. De kleuren die ik heb gebruikt voor de achtergrond, heb ik ook gebruikt om de vlinder in te kleuren. Dit zijn de kleuren RV29, YR09 en Y19. De stempel is er 1 van Marianne Design uit de Project NL collectie.


De vlinder op de kaart hieronder is van IndigoBlu. Ik heb hier niet dezelfde kleuren gebruikt om de vlinder in te kleuren. De kleuren die ik voor de achtergrond heb gebruikt zijn RV29, B28, R59. De kleuren die ik heb gebruikt om de vlinder in te kleuren zijn echter YR09 en Y19 voor de bovenste vleugels en R59, RV29 voor de onderste vleugels. Zo komt de complementaire kleur geel boven op het paarsige van de achtergrond. Geeft wel een spetterend effect toch?


En dan ga ik nu een beetje de spulletje opruimen die ik gisteren heb gebruikt bij de workshop en dan lekker aan de freubel met dit gure weer. Van mij mag de lente aanbreken en dan lekker een beetje het zonnetje en een graadje of 18 hihi. Maar helaas moeten we daar nog even op wachten.
Prettige zondag verder en tot de volgende keer maar weer.



7 opmerkingen:

Lia vdB zei

Mooi hoor en gelukkig niet zo druk (ik ben niet van al die toeters, bellen, strikjes etc.). Ik weet het....kwestie van smaak.

Hartelijke groeten,
Lia

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Lia, Ik de laatste tijd ook niet meer zo hihi. Des te meer CAS, des te beter ^.^

lieve groetjes Alexandra

Ria Kieboom zei

Kwam gister niet zo enthousiast over maar was zeker de moeite waard. Vandaag alles nog eens terug bekeken maar was leuk en gezellig. Je ziet zeker m'n kaartjes nog n.a.v. jouw workshop. Liefs ..

Ria Kieboom zei

Kwam gister niet zo enthousiast over maar was zeker de moeite waard. Vandaag alles nog eens terug bekeken maar was leuk en gezellig. Je ziet zeker m'n kaartjes nog n.a.v. jouw workshop. Liefs ..

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Geeft helemaal niet hoor, was een lange dag zo met veel indrukken en technieken. Ik kijk uit naar de kaarten die je gaat maken ^.^ Lieve groetjes Alexandra

Juanita zei

Super mooi zijn je kaartjes!
En de workshop was ook super!
Ik ga die van mij nog even af maken.
Liefs Juanita

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Juanita, ik vond het erg leuk dat je erbij was zaterdag en ben erg benieuwd naar je kaartjes ^.^
Liefs Alexandra