NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 25 november 2015

Gingerbread House

Hallo lieve Copic vrienden,

Dit is het kaartje dat ik jullie vandaag wil laten zien:


Ik zag deze stempel van Tim Holtz en het leek mij wel een uitdaging om deze in te gaan kleuren. Het valt nu misschien niet meer op maar er zitten heel erg veel zwarte lijnen in deze stempel.

Eigenlijk is het een kerstthema maar door het snoepgoed vind ik hem ook wel bij Sinterklaas passen!


Normaal gesproken zie je dit soort "peperkoek-huisjes" met een witte glazuurlaag (icing). Maar omdat het dan niet zo mooi bij mijn achtergrond zou passen heb ik er voor gekozen om een andere kleur te nemen. De combinatie van het roze en mintgroen is lekker zoetig!

Ik ben begonnen met het hele huisje (zonder de icing) in te kleuren met E11. Ook om maar eens te zien wat er allemaal koek is en wat niet.... Er zitten namelijk best veel details in de stempel vind ik...

Iedereen die weet hoe je zo'n huisje in elkaar zet zal begrijpen waarom ik in de hoeken en de randen een lichte kleur roze-grijs (E70) heb gekozen.... Je zet de plakken koeken namelijk met de icing in elkaar en dat geeft altijd een lichte kleur af op de koek!

De rest van de plakken koek heb ik ingekleurd met E13, E15 en E23. De donkere kleuren voor daar waar de schaduw (E25) valt.

Voor de roze icing: R81, R85, R56 en FRV1
Voor de mintgroene snoepjes: YG11 en BG13


De achtergrond komt van een blad van Studio Light (Scandinavian Winter). Eerst heb ik de stempel daar nog een keer op gestempeld. Het huisje uitgeknipt en daarop geplakt. Met wat W4 en W3 heb ik het huis "geaard" op de grond. De randjes van het papier wat bijgewerkt met Distress Inkt "Stormy Sky" en "Walnut Stain". Kersttekst erop gestempeld en klaar is mijn kaart!

Is het geen snoepje?!?!?

Bedankt voor het langskomen op dit blog en alvast een hele fijne Sinterklaasviering!

Lieve groetjes,

Marielle Weichert