NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 26 juli 2015

Spetter de spetter

Hallo,
Vandaag een heel andere bijdrage op dit blog. 
Vorige week gaf ik nog een keer een Copic Specials 3 les, waarin je allerlei Copic technieken leert die niets met inkleuren te maken hebben. 
Daarin wordt gewerkt met de airbrush, markers voor achtergronden, navullingen en nog veel meer andere technieken. Ik heb hier wat kaarten, die ik maakte van de proefstukjes die ik voor deed tijdens deze les.
Je ziet dat ik ook andere stempels dan de cuties gebruik. Ik noem dit ook wel 10 minuten kaarten, ze zijn echt zo klaar.
Voor deze spetter kaarten nam ik de Copic navullingen en liet een druppel vallen op een glanzend papiertje, in die druppel heb ik direct de punt van de airbrush gezet. De lucht hieruit blaast de druppel uiteen. Dit kun je ook met de Spritzer van Tim Holtz of met een rietjes (waar je doorheen blaast) doen. De inkt is direct droog. 

Wil je stempelen op dit glanzende papier neem dan een Stazon inkt en let op dat je afdruk niet verschuift.
Alle stempels die ik heb gebruikt zijn van een prachtig Frans merk Carabelle Studio. Ze worden hier in verschillende stempel- en hobbywinkels verkocht.
Voor de afwerking ben ik weer eens aan het stippelen gegaan met mijn witte Molotow marker. Let hierbij op dat je niet op je papier drukt met de punt, want dan duw je het pompsysteem in en komt er een hele druppel verf uit.

Zou je zelf ook zo'n les willen volgen neem dan contact op onze Copicdocent:
Cordine van der Touw.
cordinevdtouw@gmail.com

of met mijzelf

dsprakel@gmail.com

Ik wens jullie een fijne dag.
Groet Diny

Geen opmerkingen: