NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 22 juli 2015

Leeftijd is...

Hallo lieve Copic fans,

Leuk dat jullie weer zijn komen kijken bij het kaartje dat ik jullie vandaag mag laten zien. Mijn schoonzus is pas 40 geworden en daar moest ik natuurlijk een leuke en grappige kaart voor maken.

Als eerst ben ik opzoek gegaan naar een leuk plaatje en leuke bijpassende tekst stempeltjes. Ook ben ik op zoek gegaan naar een manier om duidelijk te laten blijken dat ze 40 werd. Dit kan je natuurlijk uitstekend doen met het leuke stencil van Dutch Doobadoo.
Ik heb heel erg leuk achtergrondpapier gevonden, in de doos met restjes, met allemaal oude klokjes erop. Dit heb ik met de distress tool van Tim Holtz wat gerafeld en met Distress inkt Vintage Photo bewerkt.


Ik had een aantal leuke tekst stempeltjes gevonden, maar kon ze niet allemaal kwijt. Dan dus maar twee zakjes aan de binnenkant met een tag erin hihi, dan past het wel.


Het klokje dat erbij zit is ook een ouderwets zakhorloge van Noor! Design gestanst uit kraftpapier en bewerkt met de Vintage Photo inkt.

De afbeelding die ik heb gekozen is er 1 van Mo's Digital Pencil Shop en heet Whoopee. Ik vond hem wel passen bij het soort kaart dat ik wilde maken.


Ik ben begonnen met het kleuren van de huid, deze heb ik geprobeerd er een beetje ouder uit te laten zien door de rimpels extra te accentueren. Het haar heb ik lekker grijs gemaakt hihi paste wel bij het plaatje vond ik. Daarna heb ik mijn achtergrond papier naast het kleurenboekje van Saskia gehouden, om te zien welke kleur het beste uit zou komen voor de kleding.

De kleuren die ik heb gebruikt om deze afbeelding in te kleuren zijn:
Huid: E0000-E000-E00-E11-E13
Haar: C0-C2-C4-C6-C8
Kroon: Y02-Y04-Y06-Y08
Toeter: B63-B66-B69-B79-Y15-Y17
Trui: B91-B93-B95-B97
Ondergrond: W00-W1-W3-W5-W7

Ik hoop dat jullie het een leuke kaart vinden. Mijn schoonzus kon er in ieder geval hartelijk om lachen (gelukkig) hahaha. Ik wens jullie een hele prettige dag toe en tot de volgende keer maar weer.


Geen opmerkingen: