NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 15 september 2014

Celebrate with style!

Goedemorgen allemaal,

Er is weer een nieuwe week begonnen en langzaam kruipen we richting het einde van het jaar!
Ik zal eerdaags moeten beginnen met het maken van de kerstkaarten, maar vandaag nog een verjaardagkaartje.

Het is een kaartje met een digi van Jampuff - Cherry Blossom Fairy. Het design papier komt uit mijn restjes bak en de herkomst is onbekend:-)

Ik laat vandaag ook wat meer zien van de volgorde van mijn kleurwerk. Ik weet niet of jullie ook altijd met de huid beginnen, ik in elk geval wel. Dit is mijn favoriete kleurencombinatie voor de huid, soms zonder de E13 voor een 'lichtere' huidtype.



Stap1) Ik begin altijd met de E0000 en kleur het gezichtje rondom ongeveer voor de helft richting het midden in. 
Stap 2) Ik ga dan rondom de E00 aanbrengen en terug naar de E000 en dan weer E0000. 
Stap3) Met de E11 zet ik een heel dun randje aan op de plekken waar ik wat meer kleur wil en dan herhaal ik stap 2.
Stap4) Eventueel de E13 en dan weer stap 2. 
Als laatste ga ik dan helemaal tot het midden met mijn E0000 zodat het hele gezichtje in aanraking is geweest met de copic markers.

Wat is eigenlijk jullie favoriete combinatie voor de huid?

Zo ziet het afdrukje er nu uit...


Na de huid ga ik altijd voor de haren. Ik weet eigenlijk niet waarom, het is een gewoonte van mij

Een andere keer leg ik jullie weer iets anders uit, bijvoorbeeld de volgorde of kleurencombinatie van het haar of de kleren.

Hier onder zien jullie het eind resultaat:


De basis van de kaart is een grote cirkel van 15cm doorsnede met daarop een iets kleinere cirkel uit design papier.  En alle randen heb ik weer bewerkt met distress inkt - vintage photo.


De rest van de door mij gebruikte copic markers zijn:
Haar: Y21, Y26, Yr23, E43, E44 en E47
Jurk/bloemen: Rv0000, Rv00, Rv2, Rv52 en Rv55
Broek: G0000 en G00 en G20 en G21
Tak: E15, E25, E33 en E59
Achtergrond: B0000, B000, B00 en B1


Aan één kant een mooie bloemen toef en twee kralen pins.


En aan de andere kant een vlinder uit kraft cardstock.
Verder op de tekst na niet teveel 'poespas' want dat vind ik dan ten nadeel gaan van het afdrukje.

Dit was het van mijn kant voor vandaag. Heb je vragen stel ze gerust. Ik wens jullie allemaal een hele fijne maandag en tot de volgende keer.


1 opmerking:

Unknown zei

Wat een lief kaartje!