NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 4 mei 2014

Huidkleuren Tutorial

Lieve Copickleurders,

in Italië hebben we intussen vier Copic Instructors, een van hen is Sandra. Zij heeft enkele weken geleden een uitgebreide huidkleur tutorial gemaakt. 
Deze wil ik graag met jullie delen hier.  
Ik denk dat er weinig tekst bij nodig is, ze heeft zoveel foto's toegevoegd.


Ze gebruikte de afbeelding "Cali Girl" van Satured Canary  en kleurde op Perfect Colouring Paper. Ze experimenteerde met veel huidkleuren, maar geeft toch de voorkeur aan natuurlijke, heldere huidkleuren, die neigen naar beige. Maar soms heb je een andere kleur nodig.

Omdat deze dame in bikini is, zal een donkere huidkleur, hier beter op zijn plek zijn.
Ik ben uitgegaan van de mensen uit verschillende landen en etniciteit.
Voor eht eerste plaatje nam ik kleuren uit de R-familie. Volgens mij geschikt voor een babyhuidje, omdat het er heel fris en teer  uitziet.


In de volgende combinatie werk ik met de E-familie, we zouden deze Europees kunnen noemen met neutrale beige kleuren.
Begin altijd met E0000 en ga dan verder met donkerder kleuren. 



Nu zijn de Latino's aan de beurt. zij hebben een donkerder olijfkleurige huid.




als laatste wil ik de Afrikaanse huid laten zien. Erg donker. 


Ik heb de plaatjes geplakt op zwarte tags, die ik maakte met een stans. Ze zitten aan een ring, zodat ik ze er altijd uit kan nemen en nieuwe kan toevoegen. 

Ik hoop dat dit deze tutorial jullie heeft bevallen.

voor de bikini: BV 01-02-04




Ik wil Sandra bedanken voor deze tutorial.
Neem eens een bezoekje aan haar blog.



Groet Diny

5 opmerkingen:

Lia vdB zei

Goedemorgen Diny (en Sandra), fijn deze uitleg. Huid blijft moeilijk. Ik ga verder met oefenen....

Hartelijke groeten,

Lia

corryskaart zei

geweldig hoe jullie de tutorial hebben uitgelegd ,hopelijk voor mij weer een klein stukje beter kleuren:-)) en van de week heerlijk aan de shop om de missende kleuren te kopen van mijn verjaardagsgeld
dank jullie wel!!!! en groetjes van corry

Margreet zei

Bedankt voor de tutorial.
Prachtige voorbeelden
Groetjes Margreet

Yvonne zei

Super handige tutorial! Dank jullie wel.
liefs Yvonne

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

oww dit is wel super handig zeg :D die ga ik opslaan :D
lieve groetjes Alexandra