NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 25 december 2013

Laatste kerstkaart voor het jaar...


Zalige kerstmis voor jullie allemaal!

Mijn laatste kaartje voor dit jaar is er eentje met een kleine tutorial.
We gebruiken dezelfde techniek waar ik voordien ook al een kaart mee maakte.


We beginnen met de achtergrond te maken.
Je neemt een DCP papiertje, ongeveer de grootte dat je wil voor je afbeelding.
Met je colerless blender ga je over het gehele papiertje, zorg dat je papier goed verzadigd is. 


Daarna nemen we de markers dat we willen gaan gebruiken voor de achtergrond.
Voor dit kaartje drie YG tinten.
We beginnen met de donkerste kleur, onderaan.
We trekken met de beitelpunt horizontale lijnen.


Dan gaan we verder met de middelste kleur.

 

En als laatste de lichtste kleur.


We nemen terug onze blender met de beitelpunt en gaan verticaal over de drie kleuren.
Zo blenden ze mooi tezamen.


Daarna herhalen we de eerste stappen, dus horizontale strepen trekken met de drie kleuren.



Als laatste gaan we terug verticale lijnen trekken maar deze keer met onze lichtste kleur, YG91 in dit geval.

Neem nu je stempel dat je wil gaan gebruiken, en ga met je marker over je stempel heen, druk hem meteen af. Elke keer moet je terug met je marker erover heen, tot je het gewenste resultaat hebt.
Soms droogt de inkt te snel op, dan kan je wat van je colorless refil in een mini-mister doen en over je stempel verstuiven. Niet rechtstreeks erop doen, maar erover "vernevelen".



Na de kerstbomen heb ik pas de hertjes gedaan.
(Ik heb de foto wel verkeerd genomen).
  

Dit is het eindresultaat. 

Werk je randjes mooi af, mat je afbeelding, en verwerk het op je kaartje.
Ik heb als laatste nog wat stickels op de dennenbomen en grond gedaan om een ijs-effect te creëren.


Gebruikte markers:
YG91, -93, -97.
E77.

Ik wens jullie nog een mooi einde jaar!
Veel geluk, goede gezondheid en leuke ideeën in 2014!
Heel veel liefs, 
Celia.

2 opmerkingen:

Marianne Schut zei

Wat een gaaf effect Celia! super mooi gedaan, net een schilderijtje! Liefs Marianne

Jaya Raghuvanshi zei

So beautiful! I loved your blog...your colouring is mind blowing! I would love to read your posts...but don't know what problems with windows 8 or something...the translations are not working out...:(