NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 25 januari 2013

Airbrushen met sjablonen





Hoi bloglezer,
Zoals ik jullie afgelopen zondag beloofd had, laat ik nu weer een tutorial zien.
Ik dacht dat het wel leuk was om een keer weer iets met de airbrush te doen en ook met sjablonen. Tegenwoordig worden veel achtergronden met de bekende PanPastels vaak op kleur gebracht, of met andere inkten. Ik wil laten zien dat je natuurlijk met de Copics ook een heel leuk effect kunt krijgen.
Ik heb een aantal labels gemaakt, en ik laat in een paar stappen zien hoe je dat eigenlijk relatief makkelijk kunt maken, ik vind het een erg leuk effect. lekker mengen en spuiten met kleuren.


Met B14 spuit ik de eerste kleur op het label. Meteen zie je al resultaat

Met B16 kleur ik een groter gedeelte, zo op de foto zie je het kleurverschil niet goed, in het echt wel

Met B18 kleur ik de laatste stukjes op het label, dit is een stuk donkerder dan de andere 2

Hier zie je het label als die klaar is, mooi resultaat met maar 3 kleuren

Dit heb ik er uiteindelijk van gemaakt, ik maak er nog een lintje aan  als ik het kado geef

Ik heb een label uitgestanst en de stans nog op  het papier laten zitten, daarover heen het sjabloon

Met V25 heb ik de achtergrond op kleur gebracht

RV34  is een donkere kleur, daarmee heb ik een groter gedeelte gekleurd

De donkerste kleur op dit label is RV66. ik heb geprobeerd allemaal kleine vakjes in te kleuren 

Hier zie je goed het kleurverschil tussen de 3 kleuren,  als je het label stansje verwijderd
komt er een mooi wit randje tevoorschijn

hier zie je het resultaat na het verwijderen van de stans, en de gebruikte kleuren

Dit label heb ik versierd met stansjes van Marianne Design en de tekststempel ook van dit merk



Ik ben weer begonnen met V25, heb eerst de hele achtergrond gespoten zonder sjabloon


Daarna het sjabloon erover leggen en vastplakken. om te voorkomen dat het gaat verschuiven

Met RV34 heb ik sommige cirkels gespoten. Dit sjabloon is niet echt open, weinig ruimte om te spuiten dus

Met RV66 nog wat meer cirkels ingekleurd. Je ziet hier nog niet echt kleurverschil

Dit is het resultaat, een heel ander label dan de vorige, dat komt door het sjabloon

Ook hier weer stansjes gebruikt van Marianne Design
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op ideeen gebracht heb voor het anders gebruiken van je Copics stiften dan alleen voor het inkleuren van afbeeldingen. Het is erg leuk om te doen.

Bedankt weer voor het kijken en de leuke reacties.
Groetjes Brenda

7 opmerkingen:

riliska zei

Great job! I wish I had any masks at me too to create the same way) I am envious a lot the others have so fine hobby shops in their countries to get all these cute scrap things and materials..
hugs. Riliska.

Ankie vd Polder zei

Ha Brenda, wat een ontzettend leuk idee en ik vind de labels super geworden. Ik ga dit zeker ook eens uitproberen. Groetjes, Ankie

Chantal zei

Wat een goed idee!!
En de labels zijn erg leuk geworden zo!

Groetjes chantal

Heidie zei

wat een leuk idee. Dat ga ik zeker eens proberen.

liefs Heidie

Marian zei

Heel erg mooi je labels. Heb nog geen spuit hiervoor eerst wat copic s sparen Maar wel prachtig hoor
Groetjes

Ghea zei

Wat zijn ze GAAF je Tags I LOVE IT.
Liefs Ghea

Hetty zei

Wat leuk om en keer te zien zo.