NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 1 juli 2012

Tutorial Verschillende kleuren voor beren


Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie een kleine tutorial laten zien over de verschillende kleuren die je voor berenstempels kunt gebruiken met je copic markers. Er zijn uiteraard zeker meerdere kleurvarianten mogelijk, maar ik geef jullie hierbij mijn favoriete kleurnummers.

Allereerst heb ik zes keer "Teddybo - Lying in the grass" geprint met mijn laserprinter op DCP-papier. Daarna heb ik als eerste mijn meest favoriete kleurnummers voor een beer gepakt (E33-E35-E37). Ik vind deze warme bruine kleur typisch een berenkleur.

Ik start altijd met mijn lichtste kleur nummer (E33) en ben begonnen bij het voorste been. Ik heb besloten dat het licht centraal van boven komt en dus is de schaduw vooral aan de onderkant/grond. Ik heb eerst bijna het hele been gekleurd, maar houdt een stuk wit over.


Daarna heb ik mijn middenkleur (E35) gepakt en heb tot ruim halvewege de lichtste kleur gekleurd met mijn middenkleur.


Dan pak ik mijn donkerste kleur (E37) en ook daarmee kleur ik weer over het geheel, maar halverwege de middenkleur.



Ik blend altijd extra met mijn middenkleur (in dit geval dus weer E35) de kleuren E35 en E37, zodat de overloop nog wat vloeiender gaat maar gaat dus niet over het lichtste gedeelt. Dit is niet persé nodig, maar vind ik persoonlijk mooier.

Daarna pak ik weer mijn lichtste kleur (E33) en blend alles samen tot alles bedekt is van het been en dat doe ik daarna voor de gehele afbeelding. Je krijgt dan onderstaand resultaat.


Voor de tweede Teddybo-afbeelding heb ik de kleurnummers E31-E33-E35 gebruikt. Een iets lichtere variant dan de eerste Teddybo hierboven. Je kunt dezelfde techniek gebruiken als ik hierboven heb uitgelegd qua opbouw van je kleur.


Mijn derde kleurvariant is E11-E13-E15 en ook hiervoor gaat de techniek hetzelfde (de kleurnummers zijn opgeschreven van licht naar donker, aangezien ik zo kleur).


Voor de vierde beer heb ik de kleuren E51-E21-E11 gebruikt. Dit is best een afwijkende kleur misschien voor deze Teddybo, maar juist voor de stempels van Forever Friends vind ik dit een mooie berenkleur.


Daarna heb ik eens naar heel andere kleuren gekeken, waaraan ik zelf niet zo snel denk, maar toen ik ging kleuren, vond ik deze kleuren wel erg mooi voor juist een wat ouderwetse/klassieke beer.
Deze vijfde beer heb ik de kleurnummers E41-E43-E44 gegeven:


Als laatste variant wil ik jullie graag de kleurnummers E55-E57-E59 laten zien. Deze is relatief donker, maar ook deze kleur vind ik persoonlijk erg mooi.


Ik hoop dat ik jullie hiermee een leuke tutorial en ideeën heb gegeven voor de verschillende kleuren die je kunt gebruiken voor allerlei berenstempels. Hieronder nog even een uitwerking van een van de afdrukjes (variant 1 met de nummers E33, E35 en E37), zodat Teddybo ook voor de rest is ingekleurd.


Lieve groetjes,
Chantal

17 opmerkingen:

Brenda zei

hoi Chantal.
wat leuk gedaan zeg. goede Tutorial.
en het eindplaatje is erg mooi. leuke kleuren.
groetjes Brenda

Ditta zei

Dank je wel voor deze lessen! Vindt het moeilijk om "mooie"beren kleuren te vinden, dit zijn prachtige voorbeelden!
Liefs Ditta.

celia zei

Knap gedaan Chantal!!! Goed om de verschillen eens naast mekaar te zien....of eum onder elkaar! ;))
Liefs, Celia.

Tinie zei

Ontzettend bedankt voor tutorial, want ik laat de beren meestal liggen ivm het inkleuren, super de nrs erbij!!!

Groetjes Tinie

Margreet zei

Dank je wel voor deze duidelijke uitleg...je onderste beer is geweldig gekleurd!
xxx Margreet

corryskaart zei

hoi chantal
wat een geweldig duidelijke uitleg over beren kleuren en in zoveel verschillende tinten ziet er heel mooi uit!
groetjes van corry

Gerrittina zei

Leuk om de verschillen eens op een rijtje te zien. Dank je wel voor je uitleg.

Gr.GZ

Diny Sprakel zei

Heel mooi en handig voor alle beren liefhebbers, waarvan ik er een ben. Hier ligt weer en serie nieuwe klaar,ik ga dit erbij gebruiken.
groet Diny

Juanita zei

Dankje wel voor de goede uitleg. Ze zijn allemaal heel mooi geworden.
Liefs Juanita

Heidie zei

bedankt voor de duidelijke uitleg en de kleuren combinatie's.

liefs Heidie

Thea zei

Dankjewel! Geweldig hoe je dit hebt uitgelegd, daar heb ik weer veel aan.

Groetjes Thea

Marga50 zei

Hallo Chantal, bedankt voor de goede uitleg,wat kunnen we een hoop kleuren gebruiken voor de beren. Top.!!! Fijne avond,groetjes Marga.

Blankina zei

DEze tutorial is erg handig ga straks nog een keer goed doorlezen...ik gebruik veel beer stempels...Bedankt,
groetjes Blankina

Marie-Anne zei

Dank je wel voor de kleurnummers, ik ga ze zeker een keer proberen.

Marie-Anne

Wenda zei

super tutorial Chantal ga het ook proberen meestal kleur ik geen dieren want dat lukt niet goed.

Liefs Wenda

Frouwkje zei

Prachtig zoals jij beren kleurt Chantal!! Goede tutorial!!
Liefs, Frouwkje

Chantal zei

Bedankt voor jullie lieve reacties op mijn tutorial en ik ben blij dat ik jullie hiermee ideeën heb gegeven voor de berenkleuren! Lieve groetjes,Chantal