NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 8 april 2012

Copic Blender, Multiliner in gebruik .........EN ............. Fijne Paasdagen!!

Hallo weer Copic liefhebbers,

mijn beurt weer voor een tutorial en dat is telkens toch wel weer nadenken ...... wat zal ik deze keer eens doen?
Al een tijdje liep ik daar over na te denken en telkens weer kwam ik uit op de Copic blender en Copic Multiliner, dus ook maar gedaan.
Het is weer een foto tuto omdat ik echt niet thuis ben met filmpjes maken, wordt misschien wel eens tijd, maar voor nu in ieder geval nog met fotos.
Ik wil jullie laten zien wat je met de blender ook nog kunt doen dan alleen het als  gum  gebruiken.
 Je maakt het te bewerken deel in de kleur van de copic die jij wilt dat je achtergrond wordt.
Dan pak je de blender en zet strepen op je blauwe achtergrond, doe het wel rustig wat de alcohol heeft de tijd nodig om de inkt opzij te duwen. Het lijkt alsof de blender de inkt opzuigt maar hij werkt het echt opzij.
Mocht je lijn nog niet wit genoeg zijn dan herhaal je het lijnen trekken totdat het is wat jij wilt hebben.
Als je dit niet speels genoeg vindt, draai dan je papier eens om en kijk eens wat daar gebeurd is.................
Als dat niet speels is als achtergrondje?
 Ook kun je natuurlijk sterretjes, maar ook wolkjes, hartjes etc tekenen, maar onthou wel dat het niet met 1 streep gaat, het is een kwestie van herhalen.
Maar als je je afbeelding hebt ingekleurd bv een Edwin en je vindt dat zijn trui of blouse wel een oppeppertje kan gebruiken, kun je natuurlijk ook een donkere kleur door de bestaande kleur halen in een ruit design oid.
As je een lichte copic pakt en je zet op de beitelpunt 2 donkere streepjes en je maakt hier strepen mee krijg je ook een heel apart effect en ook zeker leuk om je papier mee te bewerken en er dan figuurtjes mee uit te stansen.

Dat is bovenstaande het effect, het is niet helemaal duidelijk op de foto te krijgen maar probeer het eens uit, het is echt leuk.
Niet bang zijn voor de punt van je copic want als je die een paar keer over een schoon papiertje heen haalt is deze echt weer schoon, je ziet er niets meer van.
En wat denk je van schrijven met je blenderpen? De eerste 4 letters heb ik een aantal keren extra gedaan om te laten zien dat het echt wit kan worden.
En dit vind ik zelf ook super, je maakt met je blenderpen witte stippen op een jurkje, broekje of waar dan ook, je kunt zelf de grootte bepalen en uiteraard ook de helderheid weer door de pen langer op dezelfde plek te houden.
Wat velen niet weten is dat Copic ook een multiliner heeft met een zo fijne punt dat je zelfs je afbeelding wat bij kunt tekenen als die een keer niet helemaal gepakt heeft met stempelen.
In dit geval heb ik met een gekleurde copic een vlak gekleurd en daar vervolgens een ruitpatroon ingetekend.
Ook dit kan natuurlijk van alles zijn, bv hartjes, bloemetjes etc. In dit voorbeeld heb ik de 0.1. punt gebruikt.
En met dit voorbeeld heb ik multiliner met de 0.3 punt gebruikt.
En als afsluiting heb ik Peddling Tilda uit de nog uit te komen Summer Memories Collection 2012 gebruikt, is ze niet lief.
De stippen die op haar jurkje zitten heb ik met een witte gelpen gedaan.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en misschien bedenken jullie nog wel leukere alternatieven met de blender of de multiliner, dan horen wij dat graag.

Hele fijne paasdagen gewenst en tot de volgende keer,
met creatief liefs,

Mary

5 opmerkingen:

Marianne Schut zei

Geweldig leuk om te zien Mary! Wat een creatieve mogelijkheden allemaal! Dank je voor het delen met ons! Groetjes Marianne

Frouwke zei

Wat een geweldige tip, die ga ik zeker gebruiken! Dank je wel

Tinie zei

Ik heb de stippels direct toegepast, vergeet het te vaak:) Maar duidelijk uitgelegd en wat is die ene stempel weer gaafff!!!

Groetjes Tinie

Unknown zei

ja leuk om te doen ,ik heb vorige week geprobeerd , vind het ook leuk en maar ik moet mijn kaart nog verder afwerken
veel liefs van marcelline

Sinikka zei

Super hoe alles wordt uitgelegd. Bedankt!!!